Categories Praca Wnętrza

Meble biurowe

Meble biurowe – wynająłeś nowe biuro? Czy planujesz rozbudowę swojego przedsiębiorstwa? Chcesz poprawić swoją tożsamość korporacyjną? Gdzie zacząć? Zacznij od zadawania pytań. Jeśli masz już biuro i pracowników, ilu jeszcze chcesz zatrudnić? Nie masz jeszcze biura, tylko planujesz je wynająć, to ilu będziesz miał pracowników i jak obiecujący jest rozwój kadry w najbliższych latach? Masz idealne połączenie wydajności i dochodów, ale za mało spektakularnego wyglądu biura?

Kiedy powstaną główne pytania dotyczące aranżacji hipotetycznego, nowego lub ukochanego starego lokalu, zaplanujmy miejsca pracy. W każdym przypadku trzeba wyszczególnić niezbędne meble biurowe: biurka, krzesła obrotowe. Praktyczne są szafy, szafki na dokumenty, regały na segregatory, półki, fotele, sofy.

Meble biurowe pracownicze

Aby urządzić biuro, przede wszystkim należy określić, czego dokładnie każda osoba potrzebuje do pracy? Oczywiście to komputer stacjonarny! Oprócz biurka każdy pracownik będzie potrzebował szafki do przechowywania zarówno sprzętu biurowego, jak i rzeczy osobistych. Szafka mobilna jest uważana za najwygodniejszą, ponieważ w każdej chwili można ją przesunąć w inne miejsce.

Jeśli wielkość biura na to pozwala, możesz potrzebować szafek na dokumenty. Ale biorąc pod uwagę, że szafki zawsze można uzupełnić, kup ilość, bez której nie możesz się obejść. Nie zapomnij o informatyzacji stanowiska pracy, obecnie producenci wykorzystują projekty które dają możliwość schowania przewodów, tak aby nie były w widocznym miejscu i udało się połączyć wszystkie urządzenia możliwie dyskretnie. Otwarte wiszące i ruchome półki na jednostki systemowe oraz na klawiaturę, są bardzo wygodne w obsłudze.

Jaki rozmiar i kształt powinno mieć biurko?

Meble biurowe
Meble biurowe

Jeśli Twoje biuro to call center, a głównym zadaniem jest komunikacja telefoniczna, zalecamy zwrócenie uwagi na najmniejsze biurka. W końcu duży model dla pracownika, który będzie miał tylko laptopa lub komputer i telefon, wcale nie jest potrzebny. Aby skoncentrować się na subskrybencie, pożądane jest wizualne odizolowanie pracownika od współpracowników, a w takim przypadku na pewno będziesz potrzebować podziału na strefy. Aby zapewnić to zadanie, użyj takich mebli biurowych jak partycje. To idealne rozwiązanie do tworzenia indywidualnych miejsc pracy.

Pracownikom, którzy pracują z dużą rotacją dokumentów, polecamy wybrać biurka o długości 120 cm lub więcej, na nim można swobodnie postawić zarówno monitor, jak i teczkę z dokumentami. Jeszcze lepiej byłoby wybrać biurko narożne, a na dodatkowym bocznym obszarze roboczym postawić faks, drukarkę lub coś ważnego i przydatnego do pracy.

Meble biurowe dla klienta

Podczas pracy z klientem bardzo ważne jest, aby przyjąć go w swoim biurze. A Ty jako profesjonalista w swojej dziedzinie, powinieneś przemyśleć obszar, w którym klient mógłby poczekać, gdyby przyjechał wcześniej niż zaplanowane spotkanie lub w momencie, gdy nie można poświęcić mu czasu. Zwykle do tych celów używają takie meble biurowe jak: mała sofa lub zwykłe krzesła ustawione w rzędzie. Krzesła, które zaoferujesz odwiedzającym, powinny być po prostu lekkie, praktyczne i dobrze pasować do całego wnętrza. Bardzo wygodne będzie również posiadanie małego stolika kawowego, na którym można postawić produkty reklamowe i podać filiżankę kawy. Bardzo wygodne będzie ustawienie stołu konferencyjnego, przy którym można zorganizować spotkanie i negocjacje. Krzesła konferencyjne, w których często trzeba spędzić kilka godzin pod rząd, muszą być również miękkie i komfortowe.

Recepcja – jakie meble biurowe?

meble sklepowe na zamówienie
meble sklepowe na zamówienie

Pierwszą rzeczą, którą się widzi wchodząc do biura, jest recepcja. Dlatego śmiało możemy powiedzieć, że recepcja jest twarzą biura. I właśnie dlatego jej organizacja w meble biurowe bardzo często pochłania więcej wysiłku niż jakakolwiek inna przestrzeń w biurze. Organizując recepcję, należy wziąć pod uwagę przestrzeń i liczbę pracowników, którzy będą za nią pracować. Recepcje klasyczne często mają dodatek, który ukrywa przestrzeń roboczą przed wzrokiem ciekawskich. Lady recepcyjne są często umieszczane, gdy przewidziano specjalne miejsce na ekspres do kawy i wiele więcej. W strefie recepcji często znajduje się poczekalnia w postaci sof lub kompletu krzeseł. Również tutaj możesz umieścić szafę lub wieszak dla gości.

Co musisz wiedzieć o materiałach i wyposażeniu mebli biurowych?

Pierwszą rzeczą, na którą należy zwrócić uwagę przy wyborze mebli biurowych, są materiały. W 99% przypadków jest to płyta wiórowa laminowana. Pamiętaj, aby zwracać uwagę na krawędź. W przypadku odpowiedniego mebla krawędź styków, takich jak blaty i osłony cokołów, powinna mieć 2 mm objętości. Szuflady, drzwi, półki mogą być pokryte płaską krawędzią.

No i oczywiście w meblach biurowych zwróć uwagę na okucia tzn. zawiasy w drzwiach, prowadnice w szufladach, uchwyty. W szafkach i droższych meblach biurowych zainstalowane są prowadnice z domykaczami. Mają te same funkcje, ale działają znacznie przyjemniej. W szafkach ważne jest posiadanie regulowanych nóżek, ponieważ jeśli ustawisz kilka szafek na niezbyt równej podłodze, konieczne będzie ich wyrównanie.

I oczywiście przy wyborze mebli nie zapomnij wybrać wygodnych krzeseł. Głównymi wymaganiami dla nich są praktyczność i trwałość. Pierwsza z nich zapewnia regulację wysokości i głębokości siedziska, dzięki czemu dopasujesz krzesło do wzrostu dowolnego pracownika. Ale za trwałość odpowiada jakość materiału obiciowego i niezawodna rama. Są to punkty, na które musisz najpierw zwrócić uwagę. Również dla personelu polecany jest wybór krzeseł z anatomiczną konstrukcją oparcia i wygodnymi podłokietnikami. Jeśli chodzi o koszt, skupienie się na najniższej cenie nie jest właściwą decyzją. Tanie meble nie przetrwają długo.

About The Author

More From Author