Prowadzenie sklepu internetowego
Praca,  Sklepy

Prowadzenie sklepu internetowego

Prowadzenie sklepu internetowego – ile pieniędzy można zarobić otwierając sklep internetowy? Kiedy nasze życie toczy się online, handel online wydaje się dla wielu świetnym rozwiązaniem. Co więcej, prowadzenie sklepu internetowego jest znacznie tańsze niż prowadzenie tego samego punktu w sklepie stacjonarnym. Jednak potencjalny inwestor myśli o potencjalnych zyskach. Ile pieniędzy mogę zarobić otwierając sklep internetowy? Od czego zależą nasze dochody?

Dochód operacyjny

Myśląc o zarobkach w dowolnej branży, najpierw musimy rozróżnić pojęcia dochodu i dochodu. Chociaż większości z nas może się to wydawać niepotrzebne, w rzeczywistości jest dla nas niezbędne. Cóż, mówiąc najprościej, dochód to pieniądze, które zarabiamy. Jeśli klient zapłaci nam 50 zł za sztukę, to ta kwota jest naszym przychodem. Ale czy naprawdę zarabiamy tak dużo? NIE. Powodem jest to, że nadal musimy uwzględniać koszty w ogólnych obliczeniach. Są to wydatki ponoszone w celu uzyskania dochodów.

Jeśli sprzedajemy produkt za 50 zł, musimy go wcześniej kupić np. za 20 zł. Możemy również produkować sami, np. rękodzieła. Następnie bierzemy pod uwagę koszt materiałów użytych do pracy. Załóżmy, że koszt materiału wynosi 35 zł. W pierwszym przypadku – kupując i odsprzedając produkt – zarabiamy na nim 30 zł. W drugim – 15 zł. Różnica między dochodem a kosztami, które ponosimy w celu jego uzyskania, jest naszym dochodem. Oczywiście pojęcie to jest znacznie szersze.

Powyższy przykład po prostu ilustruje różnicę między przychodem a dochodem. Przedsiębiorcy ponoszą także inne koszty, takie jak składki ZUS, podatki czy koszty reklamy. Oczywiście możemy się zastanawiać, jaki zysk brutto osiągnie przedsiębiorca, czyli ile zarobi. Jednak nie ma to większego sensu. Dochód jest lepszym wskaźnikiem dochodu, czyli kwoty pieniędzy, którymi przedsiębiorca faktycznie dysponuje.

Od czego zależą dochody sklepu internetowego?

Prowadzenie sklepu internetowego
Prowadzenie sklepu internetowego

Znając różnicę między przychodem, kosztem i przychodem, spróbujmy odnieść to do sklepu internetowego. O dochodach sklepu internetowego w dużej mierze decyduje to, jakie produkty są oferowane, w jakiej cenie i komu. Im wyższa cena towaru, tym więcej zarabiamy. Możemy jednak mieć problemy z pozyskiwaniem klientów.

Obecnie konsumenci martwią się średnimi cenami, które nie są ani za niskie, ani za wysokie. Musimy również pamiętać o odpowiednich reklamach, które pomagają nam przyciągać klientów. Reklamy oczywiście kosztują, ale bez nich trudno mówić o sukcesie w biznesie online.

Skupiamy się głównie na pozycjonowaniu sklepu, jego reklamie w mediach społecznościowych czy content marketingu. Możemy trochę zaoszczędzić prowadząc samodzielnie profil sklepu w mediach społecznościowych. Mimo to koszty reklamy wynoszą 20 000 zł rocznie. Nie możemy również zapomnieć o kosztach stałych, takich jak składki ZUS czy podatki. Jeśli zatrudniamy pracowników do prowadzenia sklepu, ich wynagrodzenie również jest kosztem.

Ile może zarobić sklep internetowy?

Przyjrzyjmy się zatem, co najbardziej interesuje potencjalnych traderów. Mowa oczywiście o potencjalnych dochodach sklepu internetowego. Istnieje jednak pewna zasada. Przedsiębiorcy prowadzący sklepy internetowe często nie ujawniają swoich rzeczywistych dochodów. Nic dziwnego – w końcu ci, którzy prowadzą sklepy stacjonarne, też. Mimo to eksperci nie mają wątpliwości – prowadzenie sklepu internetowego jest znacznie tańsze niż ten sam stały punkt.

Co więcej, daje możliwość zarobienia znacznie większych pieniędzy niż w przypadku pracy na pełen etat. Musimy tylko znaleźć niszę rynkową – mówiąc laicko – w którą wypełnimy nasz produkt. Sklep internetowy musi zarabiać co najmniej kilka tysięcy złotych miesięcznie, jeśli chce przynosić właścicielowi zyski. Oczywiście im więcej zarabiamy, tym lepiej dla nas. Średnio sklep internetowy zarabia około 2-3 tysięcy dolarów miesięcznie. Mowa o sklepach, które właśnie zaczęły działać online. Jeśli dobrze się zareklamujemy, możemy zarobić 15-20 000 zł miesięcznie. Brzmi kusząco, ale pamiętaj, że prowadzenie własnego biznesu to przede wszystkim ogrom pracy, którą musimy włożyć. Co więcej, prowadzenie własnego sklepu zazwyczaj nie jest opłacalne bez dobrej reklamy. Klienci muszą nas znaleźć online.

Dobra reklama to wydatek, ale także świetny sposób na zwiększenie dochodów. Pamiętaj, aby odnieść sukces, musisz znaleźć niszę. Po pierwsze, będziemy mieli łatwiejszy dostęp do potencjalnych klientów. Im większa konkurencja, tym trudniej się przebić. To z kolei oznacza, że ​​możemy zarabiać mniej. Pamiętaj też, że im większy wybór oferujemy, tym większe prawdopodobieństwo, że klienci zostawią więcej gotówki w naszym sklepie. Dzięki szerokiej gamie ofert mamy możliwość zarobienia więcej na pojedynczej transakcji.