Marketing i reklama

Jak rozwinąć swojego bloga?

Prowadzenie własnego bloga stało się nie tylko sposobem na rozwijanie własnych zainteresowań, ale również szansą na zarabianie pieniędzy. Aby czytelnicy często trafiali na naszą stronę, kupowali nasze produkty i przeglądali nasze artykuły, to musimy popracować nad zwiększeniem zasięgu. Mowa tu o zasięgu organicznym, na który bezpośredni wpływ na pozycjonowanie stron https://www.wildmoose.pl/pozycjonowanie-stron-koszalin/.

Unikalne treści

Jeśli zależy nam na tym, by czytelnicy mogli znaleźć u nas ciekawe, merytorycznie opracowane artykuły, musimy zadbać o unikalne treści. Nasze teksty nie mogą być mieszanką innych, podobnych artykułów znalezionych w sieci. Gromadzenie wiernych czytelników nie jest szybkim ani prostym zadaniem. Warto jednak poświęcić trochę pracy, bo osoby, które zaciekawią się naszymi postami będą do nas regularnie wracać. Na samym początku dobrze zastanowić się, o jakich tematach chcemy pisać i w jakiej formie będziemy publikować swoje treści. To ma być nasza twórczość (lub naszych zaufanych copywriterów), która przyciąga uwagę i sprawia, że jedne osoby będą chciały polecać ją drugim.

Optymalizacja kodu i treści

Kolejnym bardzo ważnym etapem pozycjonowania stron jest optymalizacja. Dotyczy ona zarówno tego, czego czytelnicy nie mogą zauważyć, jak i wyrażeń w naszych artykułach. Jeśli czujemy się na siłach, możemy samodzielnie spróbować popracować nad zasięgiem. Jeżeli jednak nie mamy na ten temat pojęcia, lepiej zlecić to zadanie jednej z agencji SEO. Na rynku pojawia się ich coraz więcej, więc mamy naprawdę spory wybór.

Optymalizacja kodu polega (najogólniej rzecz biorąc) na usunięciu błędów w kodzie oraz uporządkowaniu wewnętrznej struktury naszego kodu. Natomiast pozycjonowanie stron przy pomocy optymalizacji treści to dostosowanie słów kluczowych, równomiernie rozłożonych w całym artykule. Dzięki nim roboty Google będą mogły łatwo wyszukać frazy, które potencjalnie zainteresują internautów. Im częściej będą oni korzystać z naszej strony, tym szybciej będzie się ona pojawiała w wyszukiwarce na coraz wyższych pozycjach.

Treść

By nasze artykuły były dobrze odbierane przez roboty Google musimy skupić się nie tylko na tym, by nasze treści były unikalne. Poza tym należy zadbać o strukturę artykułu i rozkład nagłówków. Nikt nie lubi czytać długich tekstów, bez widocznego podziału na akapity i podtytuły. Nasz wzrok szybko się męczy, a my sami nie jesteśmy w stanie znaleźć tych zdań, które szczególnie nas interesują. Poza tym taki artykuł wygląda po prostu niechlujnie. By nasze artykuły były potencjalnie wartościowe musimy skupić się na stworzeniu kilku do kilkunastu akapitów poprzedzonych nagłówkami. Nagłówki muszą określać, czego będą dotyczyć poniższe zdania. Tym samym treść stanie się logicznie uporządkowana i klarowna.

Nagłówki i słowa kluczowe

Pisząc artykuł mamy do wykorzystania kilka rodzajów nagłówków. Nagłówki najwyższego rzędu – H1 – zarezerwowane są dla tytułów i najistotniejszych w tekście informacji. Wątki mniej istotne, uzupełniające treść oznaczamy nagłówkami H2 i H3. Te niższego rzędu zarezerwowane są zazwyczaj na doprecyzowanie zadań poprzedzonych nagłówkami wyższego rzędu. Tym samym znów tworzymy logiczną hierarchię.

Ponadto należy zadbać o wspomniane już wcześniej słowa kluczowe. Są to najczęściej jedno lub dwa słowa, które znajdują się kilkakrotnie w tekście (im dłuższy artykuł, tym więcej razy zostaje użyte słowo kluczowe). Pozycjonowanie stron https://www.pozycjonowanie.poznan.pl/ za pomocą słów określających temat artykułu sprawia, że osoby zainteresowane daną tematyką będą chętnie czytały nasze teksty i do nich wracały. A im wyższa liczba odwiedzających, tym nasz zasięg organiczny wzrasta.

Zobacz również:

Link Building

Trzeba jeszcze wspomnieć o pozycjonowaniu stron za pomocą linków. Mowa tu o linkach wychodzących, czyli takich, które znajdują się w naszych tekstach i przekierowują do innych stron oraz o linkach przychodzących, które przekierowują na nasz blog. Nie jest to jednak tak proste zadanie, ponieważ roboty Google walczą z niskimi jakościowo artykułami, które są tworzone tylko po to, by zawierać w sobie właśnie linki. Dlatego też trzeba tworzyć wartościowe teksty i zawierać w nich przekierowania do stron, które rzeczywiście prezentują to, o czym piszemy.

Linki przychodzące zazwyczaj możemy posiadać podczas wymiany z innymi twórcami internetowymi. Jednak i w tym przypadku należy zadbać o to, by nie były to podejrzane, nachalne reklamy. Stawiają nas wtedy one w złym świetle i pokazują, że na siłę próbujemy przyciągnąć uwagę i pozycjonować stronę. Najlepiej, by nasze artykuły były polecane w odniesieniu do podobnych tekstów prezentowanych na tamtej stronie.

Bądź elastyczny

Choć pozycjonowanie to dość żmudna i schematyczna strategia, to warto zadbać przy niej o elastyczność. Tworzenie bloga to nie tylko praca, a przede wszystkim przyjemność. Jeśli czytelnicy zauważą, że zależy nam tylko na zarobku, wkrótce odejdą. Musimy być autentyczni i zaangażowani w tworzenie danej społeczności. Jeśli czytelnicy zauważą, że są dla nas ważni i będziemy wchodzić z nimi w interakcje, to prawdopodobnie zostaną z nami na dłużej.